Mașinile moderne ar putea fi niște spioni pe patru roți. Potrivit unui nou studiu, automobilele moderne colectează din ce în ce mai multe date despre utilizatori.
Conform unui nou studiu realizat de Mozilla, producătorii de automobile colectează din ce în ce mai multe date cu caracter personal prin intermediul mașinilor moderne. Potrivit Mozilla, producătorii auto colectează mai multe date decât este necesar, le partajează și le vând altora, iar istoricul lor sugerează că măsurile lor de securitate cibernetică nu protejează în mod adecvat consumatorii, relatează Carscoops.
Mașinile au devenit tot mai tehnologizate, dar acest lucru nu înseamnă că lucrurile merg perfect. Mai sunt multe lucruri de îmbunătățit, cum ar fi protecția datelor utilizatorilor. Mozilla a realizat un studiu în cadrul căruia a analizat 25 de companii auto. Se pare că toate au ridicat semne de întrebare. Studiul a dezvăluit că toate colectează mai multe date cu caracter personal decât este necesar.
Studiul a constatat că toate mărcile analizate au colectat mai multe date decât era necesar pentru a-și rula serviciile conectate. Acest lucru le permite să afle lucruri la care te-ai putea aștepta: unde conduci, cât de repede mergi, melodiile pe care le asculți și unele lucruri la care te-ai putea aștepta mai puțin, cum ar fi informații despre genetica și viața ta sexuală.
Potrivit studiului aproximativ 84% dintre producătorii analizați de Mozilla împărtășesc aceste date unor companii terțe, cum ar fi furnizori de servicii și brokeri de date. Mai mult, în cazul a 76% dintre companii, acordurile de confidențialitate le permit să vândă datele personale ale utilizatorilor.
Mozilla a constatat că Renault și Dacia au fost singurele două mărci care spun că toți șoferii au dreptul de a-și șterge datele personale. Între timp, alții presupun că, dacă intrați în vehiculul lor, ați citit acordul de confidențialitate și sunteți de acord cu acesta.